Varnost
V vsakdanjem življenju namenjamo varnosti vse večji pomen. Nekatere stvari varno počnemo nezavedno, samoumevno, na nekatere pa včasih kljub opozarjanju kar pozabimo. Na cesti, med vožnjo pa se pozabljivost (na previdnost, na razmere, na varnost) hitro maščuje. Če je posledica le obisk kleparja, še gre, zdravstveni posegi ali najhujši izid pa tragično vplivajo na naša življenja.
V AMD Kranj v mesečnih listih, ki jih pošiljamo članom pred potekom članstva, opozarjamo na posamezne podrobnosti, na katere moramo biti kot vozniki posebej pozorni. Obenem pa že drobni nasveti o varovanju premoženja ali opomniki, kje lahko dobimo dodatne informacije o razmerah, ki so pred nami, pomagajo, da se cestne poti končajo uspešno.
Nikoli ne puščajte dokumentov in drugih vrednosti
(torbic, mobitelov, prenosnih računalnikov in podobnega)
brez nadzora v avtu !
Zaklepajte avto tudi takrat, ko ga zapustite le za kratek čas!
PROMETNE INFORMACIJE
Pomembni podatki pred potovanjem, bodisi vsakodnevnim ali občasnim, so stanje cest (zapore in zastoji), vreme, izbira ustreznih smeri,
in so dosegljivi na www.promet.si,
na področju Gorenjske pa www.radio-kranj.si
Pozorni bodite na radijska sporočila Radia Ljubljana, Radia Kranj in drugih lokalnih postaj na področju, kjer trenutno ste.
Ali veste, kje imate hranjene kopije svojih vozniških in avtomobilskih dokumentov?
V vozilu najbrž ne !
PREVENTIVA
Ena najpomembnejših dejavnosti društva je »preventiva«. Pri vseh dejanjih društvenih organov (sklepih, programih, informatiki…) je osnovno načelo:
Delaj in ukrepaj tako, da bodo v največji meri ustvarjeni pogoji za čimvečjo varnost v cestnem prometu!
Še v času, ko je bila avtošola del društvene dejavnosti, je bil pouk sestavljen tudi iz poučitve, kako se vesti v prometu, biti vzor pri uporabi prometnih zakonitosti, preprečevati nevarno vožnjo, spoštovati vse udeležence v prometu.
Tudi zdaj pričakujemo in želimo, da vsi člani AMD s svojim obnašanjem v cestnem prometu zagotavljajo čimvečjo varnost za vse, da delujejo preventivno in da ne povzročajo težav ne sebi ne drugim. Doprinos vsakega posameznika k večji varnosti je podlaga za izboljšanje prometnih razmer vsaj na področju, kjer največ sami zmoremo.
In če bodo sledili tudi tisti, ki imajo škarje in platno pri ustvarjanju prometnih razmer (cestarji, Policija, načrtovalci, zakonodajalci…), se bomo lahko vozili bolj varno kot doslej.
V Motoreviji in drugih občilih so včasih zanimivi članki o razmerju kolesar – avtomobilist. Poučno in spoštovanja vredno branje, razširimo pa ga vsak zase še na odnose med vsemi udeleženci v prometu. Posebno obravnavo bi veljalo nameniti razmeram v prometu, ki nastanejo na področjih, kjer se srečujeta dve najbolj občutljivi kategoriji: otroci kot pešci ali kolesarji ter na drugi strani vozniki motornih vozil.
Zatorej: PAZI NASE, PAZI NA DRUGE !
pa se bomo vsi bolj varno prebijali skozi prometne zagate.
PROMETNA VARNOST
je del vsakdana slehernega udeleženca v cestnem prometu. S svojim ravnanjem kot pešec, kolesar ali voznik motornega vozila največ prispevamo k lastni varnosti in varnosti drugih ne glede na sicer tudi pomembne faktorje: stanje cest, vozil, vremena in nenadejanih vzrokov. Svoj način hoje ali upravljanja vozila lahko prilagodimo okoliščinam in s tem povečamo skupno varnost, ceste ali vreme pa se prav nič ne ozirajo na naše razpoloženje in ukrepanje. Torej, v naši oblasti so stopalka za plin, volan in zavora v vozilu, upoštevanje prednosti in trezno obnašanje na cesti pa pomembno pravilo tudi za pešce.
Statistika prometne varnosti je iz poročil Policije pokazatelj nastalih dogodkov, prometnih nesreč, ki so že nastale, v njih pa manjka množica dogodkov, ki bi ob le malo drugačnem razpletu dogodkov spremenili črne statistične vrednosti. Večina izmed nas je vsaj enkrat zadnji trenutek preprečila nalet ali trk, se izognila neprevidnemu pešcu, zažugala objestnemu in neprevidnemu vozniku, dala prednost manj veščim za volanom… in prispevala k boljši prometni varnosti. Žal, takih med nami je premalo, zato večina podpira ostrejše sankcije proti tistim, ki zavedno ustvarjajo prometno nevarnost.
Vzpodbudna je ugotovitev Policije, da je bilo lani v prometnih nesrečah 27 % manj umrlih, 18% manj hudo telesno poškodovanih, 25% manj lažje poškodovanih v skupno 27% manj prometnih nesrečah. Med umrlimi se je število voznikov osebnih avtomobilov in potnikov v njih precej zmanjšalo, na skoraj enaki ravni kot v letu 2008 pa je število umrlih med motoristi in pešci. Največ umrlih je bilo v letu 2009 na regionalnih in glavnih cestah, manj pa v naseljih, avtocestah in hitrih cestah ter lokalnih cestah. O materialni škodi pa te statistike ne govorijo, čeprav je le ta ogromna, tako za vsakega posameznika in skupnost.
Vprašanje: Bomo svoja ravnanja v prometu izboljšali, prispevali k večji prometni varnosti ?
Stroški, povezani z zdravljenjem so v tujini visoki, zato svetujemo, da pred potovanjem poskrbite za sklenitev zdravstvenega zavarovanja v tujini z asistenco. Asistenco nudijo vse večje zavarovalnice.
- obiska in konzultacije zdravnika
nakupa zdravil prevoza do najbližje bolnišnice - zdravljenja in oskrbe v bolnišnici ali na kliniki
- prevoza v domovino
- prevoza posmrtnih ostankov umrlega v domovino
- nujnih zobozdravstvenih storitev
Pridružite se preko 4,000 varnim voznikom društva AMD Kranj
Pridruži se družini AMD Kranj